Forum Tawerna Ostrzy Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Legenda 5 Kręgów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Nevar
Mieszczanin



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dragonia

PostWysłany: Śro 17:05, 22 Lut 2006 Powrót do góry

Agherazar napisał:
Nie lubie tych klimatow i tyle.


Skoro nie sięgnąłeś po żadnego, to jak możesz nie lubić tych "klimatów" ? Oto jest pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Agherazar
Mieszczanin



Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gospodarstwo na wschodzie

PostWysłany: Śro 17:40, 22 Lut 2006 Powrót do góry

Bo widziałem jRPG'i w programach komputerowych, w sklepach i u kumpla(z gory mowie ze widzialem jak gra w jedna z nich ale nie raczyl mi pokazac tytulu. To nie jest wymowka odnosnie "sklerozy" .) Zresztą nie lubie "klimatów" wschodnich. Nie grałem w jRPG'i ale widzialem. I nawet recenzje tychrze gier mnie nie "pociągaja". Taki już jestem. Każdy jest inny. Ty też pewnie czegoś nie lubisz i sie nie przekonasz do tego ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nevar
Mieszczanin



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dragonia

PostWysłany: Śro 17:54, 22 Lut 2006 Powrót do góry

Taak, nie lubię jeść wielu rzeczy. Ale czy miałoby sens przekonywanie mnie do tego, żeby jeść np. szynkę ? xDxD To nie jest gra, tylko jakieś pieprzone jedzenie jakiego wiele.

Ok, nie przekonuję już więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Telas
Gość





PostWysłany: Nie 6:33, 30 Lip 2006 Powrót do góry

*diggin out..*
100% pewnosci nie mam, ani tez podrecznika pod reka, ale nie wydaje mi sie, zeby to byl polski system <;]

A co do owego, to jest on stworzony dla waskiego grona fanow prawdziwych(ze sie tak wyraze) samurajow.
Gra sztywna, w ktorej trzeba przestrzegac zasad etykiety jak w zadnym innym systemie, w ktorej honor wazniejszy jest od zycia, a miecz wazniejszy od.. er.. od bogactw, czy costam Wink
Sam system niewiele ma wspolnego z manga i anime, to raczej taka feudalna japonia wcisnieta w jakis zakatek znanych powrzechnie swiatow fantasy.

Wolferin powiedzial wyzej, ze system nie jest wrzechstronny(swieta racja), ale powiedzial tez
Cytat:
dla początkujących graczy i MG nadaje się wsam raz.. do nauki grania w RPG

bzdura! Nie ma sztywniejszego systemu niz L5K. Zeby w niego grac trzeba miec naprawde niemala wiedze na temat odgrywania postaci, jak i samych zasad i obyczajow panujacych w 'owczesnej japonii'.
Inaczej mozna sobie pobiegac przyglupim wojownikiem z katana po niecodziennym swiecie, jednak to NIE SA 'prawdziwe' Legendy. Smiem twierdzic, ze juz WoD jest latwiejszym systemem do nauki RPGowania Razz

Cytat:
ma proste łatwe zasady

No i kolejny, moim zdaniem, zonk. W takim razie WoD jakie ma zasady? Chodzi, ofkz, o mechanike.
Na trafienie rzuc zrecznosc + kendo, zostawiajac zrecznosc
Na obrazenia rzuc sila + 3z2(slownie: trzy z dwoch)
Za proste to to nie jest, a to proste przyklady prostych akcji Razz
A w WoDzie? Sumujesz atrybut + umiejke i turlasz, liczac sukcesy. Trudniejsze? Moim zdaniem zdecydowanie nie.

Cytat:
ja juz jestem stary gracz więc ten system jest juz dla mnie za łatwy..hehe Very Happy

Wybacz, panie, jednak nie wydaje mi sie, aby Twoje umiejetnosci byly wystarczajace do podrozy po Rokuganie Cool

Cytat:
Droge wojownika po prostu trzeba czuc, niczego nie da sie zrobic na sile . . .

I tym optymistycznym akcentem.. <;] Haj, sayonora, itd
Avdel
Mieszczanin



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:31, 19 Lis 2006 Powrót do góry

Arigato! Zgodnie z prośba Miyumi opowiem cos o Legendzie pięciu kręgów...

Od razu zaznaczam ze nie jestem bosem w tym systemie i się za niego nie uważam, aczkolwiek przez ponad rok prowadziłem kampanie dla moich samurajów, no i mam w posiadaniu i w pamięci wszystkie polskie podręczniki Twisted Evil....

Wiec tak zaczynając może troszkę historii... L5K jest gra amerykańska napisana przez Johna Wicka (autora również 7th sea), oraz wydana przez AEG. Pierwsza edycja polska została wydana przez wydawnictwo Tori które niestety już się rpg nie zajmuje... Wiec Tori w Polsce wydało 3drogi,Jednorożca, Żurawia i Smoka i taki fajny pomysł (a może i nie zależy kto co lubi) takie małe książeczki do klanów które były 12 stronicową karta postaci, miejsce na zapiski, haiku itd. Wiec pierwsza edycja l5k nie odniosła wielkiego sukcesu, niestety wyszła chyba nie w tych czasach... później Wizard of the cost wykupił prawa do legendy i wydal ją jako dodatek do D&D (tak Krainy Wschodu to Rokugan w D&D), niestety jest to największy niewypał jaki widziałem ale to może moje osobiste zdanie... Wiec jak AEG troszkę bardziej się dorobiło, wydało karciana wersje L5K, które stworzyło storyline następnych części rpg (klan który wygrał turniej świata miął największe plusy w nowym storylinie) i tak powstała druga edycja z lepsza mechaniką ale beznadziejnym storylinem, a po niej trzecia z jeszcze lepsza mechanika, ale jeszcze gorszym storylinem (ale to moje osobiste zdanie Razz). A w Polsce?? Po Tori parę lat później Wolf Fang a teraz Imperium bodajże (ludzie od Crystalicum) zrobili reedycje pierwszej edycji l5k (niestety w miękkiej okładce :/) i wprowadzili na rynek resztę dróg wielkich klanów poza feniksem (2 lata się zarzekali że go wprowadza, i padło :/)...

Ok ale o pierwszej edycji... Świat przedstawiony to Rokugan, odpowiednik feudalnej Japonii, oczywiście ze wieloma różnicami...
Po pierwsze całe państwo jest na lądzie (no nie licząc paru wysp)
po drugie kobieta w Rokuganie ma taka sama mniej wiecej pozycje jak meszczyzna i nie jest dyskryminowana
po trzecie mamy magie (bez niej było by nudno Razz)
po czwarte oczywiście same klany
po piąte religia
po szóste bushido przedstawione w podręcznikach jest troszkę ułagodzone
no jest tego jeszcze parę ale już nie będę przynudzał
Świat przedstawiony ma również cos takiego jak magiczne "złe ziemie", nazywa się to kraina cienia i tam pod ziemią zamieszkuje jedno z dzieci Słońca i Księżyca które zostało spaczone przez otchłań i teraz przy użyciu nieumarłych, Oni (demonów), goblinów, orków i całego tałatajstwa jakie tylko mg wymyśli stara się zdobyć Rokugan, znajdują się one południu Rokuganu...

Podstawowy podręcznik daje graczom możliwość grania samurajami z jednego z siedmiu klanów pochodzących od potomków pana Księżyca i Pani Słońce lub roninem (samurajem bez pana i honoru), Samuraj w l5k jest to klasa społeczna wysoko urodzonych, szlachty porostu do klasy tej należą głównie Bushi (czyli wojownicy) i Shugenja (połączenie maga i kapłana), no i oczywiście inne pomysły z dróg (ale o tym jeśli moje wypociny zostaną przyjęte z jakakolwiek aprobatą [głupio pisać jak nikt Cię nie czyta Razz to nie pamiętnik]) które dodają nam drogi.
Każdy klan oczywiście charakteryzuje się innym podejściem do życia, bushido, religii i filozofii oraz do innych klanów...

Wiec wielkie klany (są oczywiście jeszcze pomniejsze i niezależni panowe ziemscy [daimio] ale bardzo mało Razz) które sprawują właściwe rządy w cesarstwie, oczywiście jest Cesarz ale pełni raczej role reprezentatywną (choć nie do końca...)
-Kraby, potomkowie Hidy i obrońcy Rokuganu przed Krainami Cienia, dla nich najbardziej liczy się skuteczność i duma z tego co robią dla innych klanów, są nieokrzesani i gburowaci, nie znają się na etykiecie, a filozofie i religie traktują raczej z przymrużeniem oka...
-Skorpiony, potomkowie Bayushiego, ich praojciec przyjął na siebie role szpiega i ciemnej eminencji od cesarza, od tamtej pory skorpiony uczą się jak najwięcej o sztuce szpiegostwa, zabójstwa itd. właściwie skropioną nikt nie ufa i one dobrze o tym wiedza ale nikt im nic nie może zrobić bo na każdego cos mają Razz... Największe męty wśród samurajów które nad honor przekładają klan i dobro cesarza, zamaskowani (zawsze noszą maski to ich manifest dla świata że są skorpionami) i niebezpieczni.
-Żuraw, synowie i córki pani Doji, twórczyni etykiety i kultury Rokuganu. Najbardziej twórczy klan, najbardziej przywiązany do etykiety i sztuki, dyplomaci i doradcy cesarza, to od nich zawsze wywodzi się żona najjaśniejszego pana. Przez co ich pozycja w cesarstwie jest bardzo stabilna... Klan wielbiący i tworzący piękno...

Przepraszam wszystkich ale tu będzie kontynuacja Razz niestety już się wyczerpała mi siła Razz nie należę do humanistów... Mam nadzieje ze na razie jest interesująco...




Erraty wprowadzone według twoich wskazówek Avdelu.
P.S. Witaj cieszę sie że nareszcie zdecydowałeś się do nas zajrzeć, mam nadzieje że zostaniesz z nami na forum - Emiel


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Pon 13:43, 20 Lis 2006 Powrót do góry

To może ja odgrzebię podstawy. Ostatnio ktoś zapytał mnie, jak to właściwie jeste, że ja, osoba szeroko zaunteresowana kulturą wschodu, Japonii, Koreii, Chin nigdy nie zainteresowałam sie Legendą? Cóż, sama nie wiem, czemu. POwiedzmy po prostu, że nie było po temu czasu ni okazji.

Jako, że nareszcie jest osoba, która pochwaliła się znajomością tego systemu, czas nadrobić braki w wiedzy.

I tak kilka pytań, na początek, bowiem o systemie nie wiem zgoła nic.

Czym są tytułowe kręgi? Jest ich pięc, to mówi sam tytuł. Ktoś w tym temacie wspomniał, że są wiązane z żywiołami, ale nie wiem, czy należy traktować poważnei takie komentarze. W kńcu, przed Avdelem, okazało się, że raczej nikt nic o tym systemie nie wie.

Czym są Drogi o których wspomniałeś? No i ile właściwe ich jest? Są jakoś przypisane właśnie do Kręgów lub rodów, czy może są niezależną filozofią? (zgadyję, że chodzi tu i japońsko-koreańskie "do", dosłownie tłumaczone jako droga lub umysł, a mające znaczenie "ścieżki zyciiowej", czy właśnie filozofi życiowej).

Wielkie Klany. Wymieniłeś ich tylko trzy. Tylko tyle ich jest? Trochę to ubogo, jak na system czerpiący z kultury wschodu. I nieco skromnie jeśli chodzi o główne cechy klanów: wojownicy, szpiedzy i dyplomaci. zy inne klany tez są dostęne dla graczy? Czy może takie postacie jak Shinobi (popularnie zwani na zachodzi Ninja), mnisi, Miko (kapłanki), Gejsha lub Maiko, czy magowie są osobami spoza klanów? (o ile mnie pamięć nie było, w Japoni - wtedy określanej mianem Nihon - tak własnie było)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emiel Godefroy
Namiestnik



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 480 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie wiem ale gdybyś ujrzał to miejsce to pewnie byś oszalał

PostWysłany: Pon 16:29, 20 Lis 2006 Powrót do góry

Z tego co pamiętam to pięć kręgów faktycznie jest pięcioma składowymi świata.
- ogień
- woda
- powietrze
- ziemia
- pustka

Jeśli chodzi o drogi to zawsze je pojmowałem jak klany w wampirze. Ale może pozostawie to wszystko Avdelowi bo wiem że L5K to od jakiegoś czasu jego specjalizacja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Avdel
Mieszczanin



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:03, 20 Lis 2006 Powrót do góry

już już odpowiadam na wszystkie pytanaka :) ale wpierw podziekuje za zaufanie. dziekje <japonski uklon>...

zaczne od konca...

-Wielkich klanow mamy 7 jak i kręgów. Kazdy z nich jest dostępny dla graczy a reszte opisze dokladnie w drugiej czesci artykuliku... oczywiscie mamy i podrzedne klany ktore tez sa grywalne ale to juz jak sie posiada dodatek "minor clans" (oczywiscie w polsce ni ma)...

jesli chodzi o profesje to podstawka wporwadza tylko bushi (wojownika) i shugenja (wlasnie to sa nasi magowie i kaplani na raz... jesli chodzi o dzialanie magii to tez bedzie niestety puzniej bo to troszke tlumaczenia Razz )...
wydaje sie malo ale tak naprawde daje nam piekne furtki bo tak naprawde raczej klan decyduje o tym czy jestesmy szpiegiem,czy wojakiem, czy szermierzem, czy... oczywiscie dodatki daja nam dodatkowe profesje, wojownikow wyspecializowanych w obronie, wytatulowanych mnichow (ise-zumi), artystow, szpiegow, magow przodkow, itd...
Tak naprawde to jaka bedziemy spelniac role zalezy tylko do nas a ta umowna "profesja" okresla tylko dostempnosc do magii i specialnych umiejetności ...
Jesli chodzi o mnichow, gejsze itd. to sa one uzane za ludzi z niszej kasty spolecznej i z zalozenia systemu nie gra sie nimi ale to oczywiscie zalezy od MG (jak zawsze). Jedynym odstempstwem od tej zasady jest wspomniany ise-zumi ale o nim moze puzniej (to bardzo ciekawa historia)... A Shinobi... Shinobi to wojownicy cienia, istoty jak mowia niektore legedy stworzone z cienia, to nie ludzie, jaki czlowiek tak by splamil swoj honor??... tak twierdzi Skorpion...
Magowie sa osobami klanow Shinobi, no i oczywiscie sa tak zwani magowie zakazanej magii, magii krwi ktora jest tempiona w calym cesarstwie i pochodzi z Krain Cienia a zwie sie ja Maho-tsuki. (następny artykul Razz )

-Drogi to dodatki o klanach Droga Smoka, Droga Lwa... Kazda z drog opisuje nam dokladnie postepowanie i historie klanow mimo ze to dosyc cieniutkie ksiazeczki ale to daje im uroku bo mamy otwarta interpretacje...
Drog w Ied. mamy 7 klanowych, droge Ronina (zwana Droga Wilka), Drogi Pomniejszych klanow... hmm i to chyba wszystkie ale nie mam pewnosci.
Z dodatkow mamy jeszcze cos takiego jak Zimowe Dwory ale to tez dluga historia...

-Kręgi, tytolowo jest ich piec i jest to odwolanie do altentycznej "Ksiegi pieciu kregow" Miyamoto Musashiego- wojownika, roniny, poety i nauczyciel sztuki walki (to ten co wygral wedlug pewnej legedy ze swojim najwiekszym wrogiem przy pomocy wiosla), ktory to spisal swoja filozofie w tej ksiazce. Kregi sa odnosnikiem do podstawowej filozofi za czym i religi bo w Rokuganie jedno jest nierozlaczalne od drugiego. Filozofia ta w grze zostala przedstawiona przez pewnego medrca ktory poprostu zwal sie Tao Shinsei a filozofia nazywa sie Tao :)... Kregi sa odpowiednikiem zywiolow i cztery z nich sa odpowiednikami podstawowych cech fizyczno intelektualnych:
-Ogien odpowiada Zrecznosci i Inteligencji
-Powietrze: Refleksowi i Intuicji
-Ziemia to Wytrzymalosc i Sila Woli
-Woda Sila i Spostrzegawczosc
a gdzie piaty ktos zapyta??
a wiec wszystkie kregi lacza i niweluja sie na wzajem za razem co daje nam harmonie i porzadek, ale cos je musi spinac, utwardzac by jesli jeden z kregow bedzie silniejszy harmonia sie nie rozpadla, wiec tym ostanim jest Pustka, odpowiadajaca za... wlasnie za co??... Jest to jedyny krag z nieprzypisanym atrybutem, lecz jeden z poterzniejszych (a czemu wytlumacze mowiac o mechanice), chodź tak trudny do zrozumieniea.

a teraz moje male pytanko?? tak by nadac mojm wywoda troche harmonii. O czym byscie chcieli sie najpierw dowiedziec??

Jeszcze raz dziekuje za zaufanie i czekam na pytania, a moze jakies propozycje sesji?? (mrr sesja legendy Very Happy )



no i oczywiscie zapomnialem sie zalogowac Razz wiedzialem ze o czyms zapomne Razz hehe no i sie pomyle :/ grrr Klanow jest 7 a kregow w podstawie filozofii 5... niekturzy shugenja mowia o 6 ale o nim nic nie wiadomo...


Posty scalone. Błagam dbaj o ortografie. - Emiel.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miyumi
Magnat, Członek Rady



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 632 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyspa na Oceanie Ciszy

PostWysłany: Wto 15:40, 21 Lis 2006 Powrót do góry

Cóż, ja osobiście chętnie uzupełniłabym luki w historii Rokuganu. Myślę, że to taka podstawa zanim zaczniemy się zagłebiać w klany, kręgi i filozofię.

Mam tez jedną prośbę. NIe pisz w takim pośpichu. Postaraj się zachowac odrobinę gramatyki i ortografi Wink bo aż zaczynam się plątać w twoik tekście Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)